PLANNING

A Good Plan Is Like A Road Map; It Shows The Final Destination And Marks The Best Way To get There

Thursday, July 1, 2010

DI BULAN JULAI INI...

Salam to alz!

Keputusan keseluruhan peperiksaan pertengahan tahun murid Tingkatan 3 dan 5 telah berada di tangan saya.  Saya belum menganalisis secara terperinci keputusan ini khususnya bagi mata pelajaran BM dan BI.  Sekali imbas, saya nampak potensi untuk peningkatan tetapi masih banyak yang perlu dilakukan.

Audit akademik akan diadakan bersama Guru Kanan Bahasa pada minggu depan.  Audit seperti ini sangat penting kerana GKMP Bahasa perlu sedar di mana kedudukan murid mereka dan apakah tindakan segera yang perlu diambil bagi membantu meningkatkan prestasi murid-murid ini sebelum terlambat.  Saya harap GKMP telah pun faham sepenuhnya tentang headcount kerana setiap perkara yang dibentangkan perlu disokong dengan data.  Dan saya harap mereka semua telah bersedia dengan jawapan-jawapan yang sewajarnya..

Kursus profisiensi guru-guru Bahasa Inggeris bukan opsyen fasa 3 telah berakhir pada hari ini.  Fasa terakhir akan diadakan pada bulan Ogos nanti.  Selain dari itu, kursus peningkatan profesionalisma dalam penandaan bagi guru Bahasa Inggris SJKC akan diadakan pada 7 Julai di STARP.  Kursus ini adalah dengan kerjasama JPNJ.  Kursus TOT fasa akhir juga akan diadakan dalam bulan Julai ini di Tg Puteri Resort Pasir Gudang.

Semoga semuanya akan berjalan lancar dan mengikut jadual : )

NMN

No comments:

Post a Comment